søndag den 8. januar 2012

Nytårskoncer t 2012

Vi var 6 pensionister der drog ind til staden, for at opleve Nytårskoncert, på Københavns Rådhus. Jeg blev lidt sur da jeg havde købt billet til toget for den var 40 kr. dyrere fordi det var søndag,og den er ellers dyr nok i forvejen.
Men koncerten som blev afholdt af Pensionisternes Samvirke var fremragende.
Medvirkende var: Susanne Elmark og Peter Lodahl
Trompetist Ole Andersen m.f.
Københavns Sinfonia
Dirigent Jesper Grove Jørgensen
450 Sjællandske korsangere
Konferencier Mogens Wenzel Andersen. Han var lige så underholdende, at høre på, som da han for mange år siden  deltog i et fjernsyns program der hed kontrapunkt.

Der blev spillet meget forskelligt musik, det var en fornøjelse at høre på.



Mine billeder blev for mørke enten er det mig eller mit kamera der ikke er godt nok.

Bagefter hyggelig frokost i Cafe Nytorv.


4 kommentarer:

  1. Sikke en spændende oplevelse, Britt! Jeg var ikke klar over, at der er koncerter på rådhuset. Mogens Wenzel Andersen er en lun fyr - jeg kan huske hans radioudsendelser om klassisk musik for år tilbage. De hed vist Samklang og lå mærkeligt nok på P3.

    SvarSlet
  2. Madame Samvirke holder Nytårs koncert hvert år.

    SvarSlet
  3. Det lyder som en rigtig hyggelig oplevelse, med en masse lækkert musik! :-D

    SvarSlet
  4. Ja Jens det var det.
    Jeg har lige printet opskriften på din bønnepostej så den glæder jeg mig til at lave, og så har jeg lige købt et elektrisk rivejern (Moulinex)er det også den maskine du har købt?

    SvarSlet